Головна » Статті » Держрада разом з Путіним може подарувати країні Міністерство лісу

Держрада разом з Путіним може подарувати країні Міністерство лісу

Держрада разом з Путіним може подарувати країні Міністерство лісу

Лісовий комплекс є однією з больових точок російської економіки: управління кульгає, умов для інвестицій немає, питання оренди, відтворення та охорони лісів належним чином не вирішені. Вирішувати накопичені проблеми, можливо, буде вже міністерство лісу, про необхідність створення якого говорять і чиновники, і депутати, і експерти.

 

Питання підвищення ефективності лісового комплексу належить розглянути в четвер в Улан-Уде президії Держради РФ під головуванням президента Володимира Путіна.

 

ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ

 

Необхідність поліпшення системи управління є одним з найбільш гострих питань розвитку лісового комплексу. За 20 років федеральний лісове законодавство змінювалося тричі: у 1990-ті роки лісоуправління було децентралізоване і передано місцевим органам влади, потім функції за розпорядженням лісовим фондом відійшли суб'єктам Федерації. У 2004 році управління лісами підняли на федеральний рівень. Нинішній Лісовий кодекс в черговий раз передав функції розпорядження та державного нагляду за лісовим фондом регіонам.

 

Нестабільне становище й у самого федерального органу у сфері лісових відношенні?. З 2000 року Федеральне агентство лісового господарства чотири рази змінювало своє підпорядкування, переходячи від Мінприроди до Мінсільгоспу, потім в пряме підпорядкування уряду РФ, а потім знову до Мінприроди.

 

Останнім часом у ЗМІ активно обговорювалася тема створення міністерства з поновлюваних ресурсів, яке в числі іншого займалося б і питаннями лісів. Експерти та чиновники і зовсім пропонують створити нове окреме відомство з лісового господарства або розширити повноваження Рослесхоза.

 

Так, губернатор Новгородської області Сергій Мітін, який керував робочою групою з підготовки до Держради, має намір запропонувати президенту створити міністерство лісової промисловості. Представник Рослесхоза Володимир Дмитрієв також заявляв, що управляти лісовим господарством має самостійне міністерство чи відомство, що підкоряється безпосередньо уряду. Експерти Продовольчої і сільськогосподарської організації (ФАО) ООН, зі свого боку, рекомендували створити в Росії структуру з моніторингу, прогнозування і стимулювання попиту на лісопродукцію.

 

"Сьогодні вся лісова переробка знаходиться в одному міністерстві, а все, що пов'язано з лісівництвом, з керуванням, відтворенням - у другому. Ми вважаємо, що все це треба об'єднувати, робити серйозні структуру. Повинно бути міністерство лісу, яке б вирішувало всі ці питання комплексно ", - заявив агентству" Прайм "голова комітету Держдуми з природних ресурсів Володимир Кашин.

 

На думку академіка РАПН, директора НП СРО "Лісовий союз" Віктора Грачова, необхідно збереження органу влади на федеральному рівні у вигляді Рослесхоза, але з розширеними повноваженнями. Агентство повинне забезпечувати охорону і відтворення лісів, а також економічний аналіз, огляд, моніторинг і прогнозування внутрішньої і зовнішньої кон'юнктури ринку, вважає "Лісовий союз", який направив свої пропозиції до засідання президії Держради.

 

"Було б дуже корисно, якби цей федеральний орган (Рослесхоз) мав підпорядкування безпосередньо уряду РФ. Це повноваження з нормотворчій роботі, повноваження щодо фінансового забезпечення, по науковому та кадровому забезпеченню, а також відповідальність за користування, охорону і відтворення лісів", - розповів Грачов "Прайму" про пропозиції союзу.

 

БОРОТЬБА ЗА ІНВЕСТИЦІЇ

 

Ще однією проблемою галузі є низька інвестиційна привабливість. За оцінками експертів, в будівництво одного лісопромислового комбінату без інфраструктури потрібно вкласти близько 1 мільярда доларів, а з інфраструктурою - втричі більше, при цьому терміни окупності таких проектів можуть становити не одне десятиліття.

 

За оцінками ФАО ООН, якщо щорічні інвестиції в лісовий сектор збільшити в п'ять разів з поточного рівня в 2 мільярди доларів, то виробництво круглого лісу в Росії до 2030 року подвоїться - з 143 мільйонів кубометрів в 2010 році більш ніж до 300 мільйонів кубометрів. При такому сприятливому сценарії виробництво продукції целюлозно-паперової промисловості має зрости з 7,7 мільйона тонн в 2010 році до 25,5 мільйона тонн в 2030 році, говориться в дослідженні ФАО. Для цього необхідні радикальні поліпшення інвестиційного клімату РФ.

 

На думку Грачова з "Лісового союзу", необхідно визначити кілька точок (майданчиків) інвестиційного розвитку, де слід підготувати інфраструктуру для великих проектів - ЦБК вартістю більше 1 мільярда доларів. Економічний розвиток галузі забезпечують технології ЦБК, де переробляється вся біомаса деревини.

 

"Держава повинна виступити для такого великого проекту гарантом забезпечення інфраструктури. Ми будемо топтатися на місці до нескінченності, поки не вирішимо це принципове питання. Жоден інвестор не викладе мільярд доларів без гарантій держави", - вважає Грачов. До цього повинні підключитися і держбанки: інвесторам потрібні гарантії довгострокових кредитних ресурсів, додав він.

 

Про необхідність участі держави говорять і бізнесмени. "Будь-які інвестиційні проекти можливі тільки на основі довготривалих, прозорих і зрозумілих усім учасникам ринку правил гри, в якій державі обов'язково доведеться взяти на себе витрати по створенню соціальної, транспортної інфраструктури та формулювання тарифної політики в болючих для промисловості сферах - енергетичної та логістичної", - сказав "Прайму" представник групи "Інвестліспром", яка об'єднує понад 60 галузевих підприємств.

 

Підвищенню конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості російського лісового комплексу також може сприяти перехід на інтенсивне лісокористування, вважає директор з інформації і громадських зв'язків ВАТ "Група" Ілім "Артем Савко." Ведення лісового господарства при такій моделі дозволяє підвищити на 50-100% обсяги заготівлі і переробки деревини без збільшення орендованих площ, збільшити лісовий дохід з одиниці лісової площі, скоротити витрати на заготівлю та вивезення деревини ", - сказав він.

 

ПРОМИСЛОВІСТЬ І ЕКОЛОГІЯ

 

Експерти говорять і про необхідність відродження ефективного лісовпорядкування - як з точки залучення інвестицій у лісову промисловість, так і з точки зору екології.

 

"Ми вже вісім років як припинили лісовпорядні роботи, у нас відсутні точні таксаційні і вартісні опису лісових насаджень, які є основними критеріями залучення інвестицій. Без цього якою може бути розмова про інвестиції?" - Зазначив Грачов.

 

Зі свого боку, керівник лісової програми Всесвітнього фонду дикої природи (WWF) Росії Олена Куликова вважає, що дуже важливо відобразити у рішеннях Держради "необхідність впровадження інтенсивного сталого лісового господарства" в лісових регіонах, які вже почали відчувати дефіцит лісових ресурсів через відсутність грамотного відновлення лісів та догляду за ними.

 

"Наші пропозиції полягають у тому, щоб на вже доступних лісових територіях, у вторинних лісах, вирощувати ліс, грамотно доглядаючи за ним. Ми називаємо це" лісовий город "... При цьому ми хотіли б підкреслити, що необхідно підходити до вирішення цього питання комплексно, а саме - не забувати про природоохоронних завданнях ", - сказала Куликова.

 

За її словами, необхідна нова нормативна база, яка забезпечувала б і розвиток лісової промисловості, і охорону природи, зокрема, збереження лісових масивів та біорізноманіття.

 

Представники екологічних організацій вважають за необхідне відновлення лісгоспів, які були знищені шість років тому з введенням нового Лісового кодексу. "Але на те, щоб відновити зруйноване, потрібно багато грошей, великі зусилля і досить тривалий час, тому що втрачені кадри ... Ми дуже розраховуємо, що (це рішення) буде прийнято, але це буде перший дуже маленький шажочек на шляху до відновлення лісового господарства ", - сказав РІА Новини керівник лісової програми Грінпіс Росії Олексій Ярошенко.

 

Крім того, екологи чекають прийняття заходів проти "лісопожежній брехні", т.е систематичного заниження даних про площі лісових пожеж в офіційній звітності. "Якщо буде прийнято рішення про те, щоб змінити підхід до обліку лісових пожеж, до статистики, до звітності, відповідальності регіонів за надані дані, Рослесхоза, є шанс, що в майбутньому це призведе до того, що у нас будуть вважатися реально гарячі площі" , - зазначив Ярошенко.

 

ЛІС - У ПРИВАТНІ РУКИ?

 

На думку ФАО, необхідні елементи реформування прав власності на землі лісового фонду. Зараз усіма лісовими федеральними законами закріплена монополія державної власності на такі землі, які становлять близько 97% всієї площі вкритих лісом земель.

 

Можливі кілька сценаріїв перетворенні?. Перший - передача частини земель лісового фонду у власність суб'єктів РФ. Йдеться про розмежування відповідальності федеральних і регіональних влад за управління лісами шляхом розподілу земель лісового фонду між двома власниками за аналогією з тим, як це робиться в країнах з федеративним устроєм (США, Німеччина тощо)

 

Другий сценарій - поява приватних лісів. Чинним Лісовим кодексом у цьому напрямку вже зроблені певні кроки. "На черзі залишається ухвалення політичних рішенні? З приватизації лісів, які повинні бути ретельно підготовлені, при цьому повинні враховуватися ризики, здатні призвести до економічних, екологічних і соціальних втрат", - наголошується в дослідженні ФАО.

 

Однак експерти визнають, що цей шлях буде важким для Росії, почасти в силу історично негативного сприйняття приватної власності на природні блага - землю, ліс, воду. Крім того, державі доведеться сформувати ефективні інститути влади, здатні керувати приватними лісами, забезпечувати надходження доходів до бюджету, захищати права власників.

 

Глава комітету Держдуми з природних ресурсів категорично проти ідеї приватизації лісів. "Я вважаю, що це неприпустимо. І я думаю, що про це неможливо сьогодні вести мову. Я знаю думку президента. Ще кілька років тому у нього в кабінеті я ставив запитання про те, як він ставиться до лісів у приватній власності, - він відповів, що категорично проти. Це конституційне право кожної людини бувати в кожному куточку нашого будь-якого урочества, і відбирати це право - це остання справа. Навіть за царя ліс ніколи не був у приватній власності ", - сказав Кашин. На його думку, приватизація лісів не обговорюватиметься на президії Держради.

 

ПИТАННЯ ОРЕНДИ І БОРОТЬБА З "ЧОРНИМИ" вирубка

 

Представники РСПП пропонують низку заходів щодо вдосконалення механізмів оренди лісових ділянок та боротьбі з незаконними вирубками.

 

В даний час Лісовим кодексом передбачено, що орендар, сумлінно виконав договір оренди лісової ділянки, має переважне право на укладення нового договору. На думку ж підприємців, добросовісний орендар повинен бути вправі продовжити договір на той же термін без аукціону, на підставі своєї заяви. Крім того, необхідно визначити точну, а не приблизну, як зараз, форму договору оренди, щоб виключити конфлікти і не створювати грунт для корупції.

 

На думку підприємців, необхідно змінити і порядок користування інфраструктурою на орендованих ділянках третіми особами. Зараз орендар не може обмежувати комерційне використання створених ним об'єктів інфраструктури іншими особами. Бізнесмени пропонують ввести договору, які передбачають відшкодування витрат на створення та утримання інфраструктури.

 

Крім того, зараз орендар лісової ділянки не має жодних прав щодо порушників. Підприємці пропонують поширити на орендарів норми закону про приватне і детективної діяльності в РФ, дозволивши їм затримувати "чорних лісорубів" і передавати їх поліції. На думку бізнес-спільноти, це допоможе боротися з ще однією серйозною проблемою - незаконними вирубками лісу.

 

РСПП також пропонує збільшити чисельність лісової охорони, хоча б у самих потенційно криміногенних місцях заготовок. Необхідно також обов'язково вказувати в договорах купівлі-продажу круглих лісоматеріалів місця їх походження (заготовки), найменування лісозаготівельника та реквізити дозвільних документів на заготівлю деревини.

 

За офіційними даними Рослесхоза, нелегальна заготовка в 2010 році склала близько 1,3 мільйона кубометрів - це менше 1% загального обсягу лісозаготівель в РФ, що відповідає кращим світовим галузевим стандартам. Тим часом, за оцінками WWF Росії і Світового банку, до 20% заготовок в РФ (близько 35 мільйонів кубометрів) має незаконне походження. Економічний збиток Росії від незаконного обігу деревини може сягати від 13 до 30 мільярдів рублів на рік.

 

Дізнайтеся подробиці вступу до НЛТУ України в 2010 році: перелік документів, необхідних для вступу, програма вступних іспитів, вартість навчання та інші важливі моменти. Також ви можете ознайомитися з ліцензією і сертифікатом на надання освітніх послуг Національним лісотехнічним університетом України.

Бажаємо Вам успіхів на вступних іспитах!

Стоимость жилья в Одессе
Стоимость жилья в Одессе

Портал недвижимости Stoim.com.ua.
Останні статті

Центр підготовки до іспитів TOEFL та IELTS
Здравствуйте, настільки дорогі для мене читачі. Зараз мені забажалося поділитися з вами тим, як я проходив курси TOEFL і повідати про результати.Слід зазначити, що спочатку я досить скептично ставився до даної затії. Справа в тому, що мені здавалося, що набагато ефективніше буде підготуватися самостійно, не вдаючись до сторонньої допомоги. Тільки тепер я розумію, що дуже сильно помилявся. Тепер я відповідально заявляю, що підготовка до ielts може бути простою і доступною.

Освіта за кордоном: особливості та переваги
Хороша освіта - основний аспект, що визначає конкурентоспроможність людини на ринку праці. Щоб отримати його, багато наших співвітчизників виїжджають вчитися за кордон. Кожною людиною, що надходять подібним чином, рухають різні мотиви. Насамперед, росіяни хочуть отримати диплом, який буде котируватися повсюдно, а не тільки в одній державі.

Всі статті